Reputatie van een christelijke organisatie

 

20

19 okt

Religie is in. In kranten en talkshows mogen ook gelovigen weer hun zegje doen. En tijdschriften zoals Happinez doen het goed. Toch lijken kerken en christelijke organisaties hier nog weinig van te profiteren. Eerder is het omgekeerde het geval. Het valt voor christelijke organisaties vaak niet mee om zichtbaar te zijn in de samenleving en om een jonge generatie christenen op duurzame wijze aan zich te binden.

…..Er bestaat er in christelijke  kringen vaak een scepsis tegenover alles wat met profilering, marketing en imagebuilding te maken heeft. Bezig zijn met je reputatie is bezig zijn met de uiterlijke kant van het geloof, oftewel het zoeken van aanzien in de ogen van mensen. En die scepsis is ook niet helemaal ten onrechte. Niemand minder dan Jezus benadrukte dat het gaat om innerlijke heiliging en om het goede doen in het verborgene.

 

Met deze gedachten opende dr. ir. Jan van der Stoep (foto) zijn inaugurale rede aan de christelijke hogeschool te Ede. Hij is daar lector geworden in Religie in Media en Publieke Ruimte . Tevens is hij docent aan de Master Christian Studies of Science and Society aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Lees de volledige tekst op de site van protestants nederland: protestant.nl

Verdere informatie: www.che.nl/religiemedia.

Niet gecategoriseerd