Paus roept op tot hemelbestormend gebed tegen Corona – speciale zegen aangekondigd

Paus Franciscus roept alle christenen wereldwijd op voor een hemelbestormend gebed tegen het Corona-virus aanstaande woensdag. Om 12 uur zou ieder even moeten stoppen en een Onze Vader bidden, stelde hij voor tijdens zijn Angelusgebed op zondag.

Bovendien kondigde de paus, rechtstreeks vanuit de privébibliotheek van het Apostolisch Paleis, een gebedsdienst tegen het Corona-virus aan. Hij zal ook aanstaande vrijdagavond een speciale zegen “Urbi et Orbi” geven.

‘In deze dagen van beproeving, terwijl de mensheid beeft van de pandemische dreiging, zou ik alle christenen willen voorstellen om samen hun stem tot de hemel te verheffen’, zei Francis. ‘Ik nodig alle leiders van de kerken en leiders van alle christelijke gemeenschappen en alle christenen van verschillende denominaties uit om de Allerhoogste, Almachtige God aan te roepen en tegelijkertijd het gebed uit te spreken dat Jezus, onze Heer, ons heeft onderwezen.’

“Ik nodig iedereen hierbij uit om spiritueel deel te nemen via de media”

Daarom nodigt hij iedereen uit om op woensdag 25 maart om 12.00 uur het Onze Vader te bidden. “Op de dag dat veel christenen de aankondiging van de geboorte van Jezus aan de Maagd Maria herdenken, moge de Heer het unanieme gebed van al zijn discipelen horen …”

De paus gaf ook aan dat hij aanstaande vrijdag om 18.00 uur een gebed wil uitspreken op het plein van de Sint-Pietersbasiliek. “Hierbij nodig ik iedereen uit om in de geest deel te nemen via de media. We zullen luisteren naar het Woord van God, we zullen onze smeekbeden uitspreken. En we zullen het Heilig Sacrament aanbidden, waarna mee ik tot slot de zegen Urbi et Orbi geef, waaraan een ​​volle aflaat is verbonden.”

“Laten we verenigd blijven”

Paus Franciscus heeft in zijn pontificaat speciale gebedsdiensten van dit type gehouden, bijvoorbeeld voor Syrië in september 2013 . Voor het eerst combineert hij dit echter ook met een speciale zegen “Urbi et Orbi”. De Sint-Pietersbasiliek en het Sint-Pietersplein zijn momenteel gesloten voor het publiek vanwege de Corona-crisis.

‘We willen op de viruspandemie reageren met de gebed, mededogen en tederheid, dat raakt iedere mens! Laten we verenigd blijven. Laat de eenzaamste mensen en degenen die bijzonder hard getroffen worden onze nabijheid voelen! “

(vaticaan nieuws – sk)

foto: vatican media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *